tet-apgrozijums

“Tet” grupas apgrozījums audzis par 8%

2020. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, “Tet” grupas apgrozījums audzis par 8%, sasniedzot 54,4 miljonus eiro, liecina konsolidētie neauditētie dati. Par 58% audzis arī eksporta apjoms, sasniedzot 8,3 miljonus eiro.

Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības) gada pirmajā ceturksnī bija 14,9 miljoni eiro.

Straujāko pieaugumu piedzīvojusi “Shortcut” lietotne, datortehnikas apkalpošana un būvniecības bizness.

“Neskatoties uz ārkārtas situācijas radīto ekonomisko spriedzi martā, “Tet” grupas uzņēmumiem ir izdevies uzrādīt labus rezultātus, gan saglabājot pozīcijas pamatpakalpojumiem – interneta un televīzijas nozarē, gan audzējot jaunās biznesa līnijas un eksportu, arvien vairāk uzņēmumiem novērtējot IT ārpakalpojumu nozīmi un iespējas. Valstij nodokļos nomaksāti 12,5 miljoni eiro, un 32,8 miljoni eiro izmaksāti akcionāriem dividendēs par 2019. gadu, tostarp Latvijas Republikai – 16,7 miljoni eiro,” informē “Tet” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Gada pirmajā ceturksnī lielākais pieaugums – 40% – pamata pakalpojumu apgrozījumā bijis “Shortcut”, savukārt kopējais televīzijas un interneta pakalpojumu apgrozījums saglabājies iepriekšējā gada līmenī.

Martā televīzijas nozarē bijusi izteikti vērojama ārkārtas situācijas ietekme, jo televīziju kopumā skatījās par 6% vairāk, līdz pat divām reizēm pieaugot laikam, vērojot tieši filmas un seriālus.

Šā gada pirmajā ceturksnī augusi arī “Helio Media” kanālu “360TV” un “STV Pirmā!” atpazīstamība un reitingi, pateicoties saturam, kā arī izmaiņām Latvijas televīzijas kanālu piedāvājumā, kas ļāva par 11% audzēt reklāmas biznesu. Ārkārtas situācija, lai arī atstāj pozitīvu ietekmi uz kanālu skatīšanās reitingiem, negatīvi ietekmēs reklāmas biznesu, atspoguļojoties 2020.gada otrā ceturkšņa rezultātos.

Par ceturto daļu jeb 25% augusi tehnikas tirdzniecība. Īpašs pieaugums bija vērojams marta vidū un izskaņā, kad visbiežāk privātpersonas un uzņēmumi iegādājās datortehniku, kas bija nepieciešama, pārorientējoties uz darbu un mācībām no mājām.

“Tet” optiskais internets ir pieejams vairāk nekā pusmiljonam jeb vairāk nekā 60% Latvijas mājokļu, un šogad plānots tīklam pievienot vēl apmēram 5000 mājokļu gan Rīgā, gan citās Latvijas pilsētās.

2020. gada pirmajos mēnešos turpināja augt mākoņpakalpojumu tirgus gan Latvijā, gan Eiropā, un arī “Tet” šī biznesa līnija aktīvi attīstījās. Gada sākumā “Tet” prezentēja Latvijas un eksporta klientiem mākoņskaitļošanas platformu “Tet Cloud” un sāka klientu migrāciju. Līdz ar ārkārtas situācijas pasludināšanu marta vidū esošie “Tet” klienti, kas strādā tiešsaistē un kas jau lietoja mākoņus, sāka palielināt resursu jaudas vidēji par 20%. Palielinoties ieņēmumiem no eksporta tirgiem, par 9% pieaudzis datu centru un par 10% mākoņpakalpojumu apgrozījums.

Vienlaikus pieauga pieprasījums pēc virtuālā privātā tīkla (VPN) un virtuālās darbvirsmas infrastruktūras (VDI) risinājumiem, un “Tet”, reaģējot uz tirgus tendencēm, sāka piedāvāt jaunu pakalpojumu “Tet Distant”, lai palīdzētu klientiem nodrošināt biznesa nepārtrauktību, pārejot uz attālinātu uzņēmumu darbības nodrošināšanu. Līdz ar to strauji audzis datortehnikas apkalpošanas apgrozījums – par 73%, programmatūras izstrādes bizness – 11%. Apzinoties, ka uzņēmumiem varētu palīdzēt tiešsaistes risinājumi, “Tet” piedāvājis izmantot savu mākoņu platformu bez maksas uz diviem mēnešiem (līdz 10. jūnijam), maksājot tikai par “Microsoft” SLA licencēm.

Turpina augt arī būvniecības bizness – šobrīd tas audzis par 84%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, un lielākais pieaugums novērojams tieši optikas izbūves projektos Vācijā.