IT-izaicinajums

Sācies konkurss “Ventspils IT izaicinājums 2020”

Ventspils Digitālais centrs un Ventspils pilsēta 5. reizi izaicina skolēnus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas parādīt savas prasmes un zināšanas radošā tehnoloģiju pielietošanā. Pieteikšanās starptautiskajam tehnoloģiju konkursam “Ventspils IT izaicinājums” sākās 2. septembrī un turpinās līdz pat 14. oktobrim.

Šogad konkurss tiek veltīts topošajam Ventspils Zinātnes un inovāciju centram. Konkursa tēma būs cieši saistīta ar tehnoloģiju klātesamību visās dzīves jomās, īpaši izceļot dabas zinātnes, inženierzinātnes, matemātiku un tehnoloģijas (STEM). Veicot konkursa uzdevumus, skolēniem būs iespēja saprast STEM jomu mijiedarbību ar citām nozarēm, akcentējot tehnoloģiskās iespējas visdažādākajās nozarēs, tai skaitā arī mākslā, mūzikā, dizaina izstrādē, spēļu izstrādē un citos radošos virzienos.

Pieteikties aicināts ikviens 1. – 12. klases skolēns, kurš vēlas pārbaudīt un parādīt savas zināšanas STEM jomā, kā arī lieliski pavadīt laiku, piedaloties aizraujošā un izglītojošā piedzīvojumā. Skolēniem jāizveido 3 cilvēku komanda un jāpiesaista savai komandai pieaugušais, kas var būt gan skolotājs, gan kāda dalībnieka vecāks. Konkurss tiek rīkots divās kārtās. Neklātienes kārtā, kura ilgst no 2. septembra līdz 14. oktobrim, komandai ir jāizpilda un jāiesniedz organizatoru izstrādātie uzdevumi. Konkursa reģistrācijas anketa, uzdevumi un nolikums ir atrodami konkursa mājas lapā www.ventspilsitc.com.

Konkursa fināla kārta, kurā iekļūs 64 erudītāko dalībnieku komandas, norisināsies no 11. līdz 13. novembrim. Dalībnieki atbilstoši vecumam tiks sadalīti četrās grupās, katrām no tām veltot vienu no STEM virzieniem:

  • A grupa (1. – 3. klase), skolēni no Latvijas: zinātne;
  • B grupa (4. līdz 6. klase), skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: tehnoloģijas;
  • C grupa (7. līdz 9. klase) skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: inženierzinātnes;
  • D grupa (10. līdz 12. klase) skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: matemātika.

Konkursa fināla kārta tiek plānota klātienē Ventspilī, taču sakarā ar nestabilo situāciju saistībā ar COVID-19, tiek paredzēti vairāki fināla norises scenāriji, tajā skaitā, ja būs spēkā ceļošanas un pulcēšanās aizliegumi, konkursa otrā kārta tiks organizēta neklātienes formā. Gadījumā, ja konkurss varēs norisināties klātienē, dalībniekiem tiks apmaksāti ceļa izdevumi, naktsmājas, ēdināšana un piedāvāta aizraujoša atpūtas, izklaides un ekskursiju programma Ventspilī!

Konkursa “Ventspils IT izaicinājums” finālistiem būs iespēja cīnīties par vērienīgu naudas balvas fondu 12 000 EUR apmērā. 

Papildus konkursa balvu fondam skolām būs iespēja cīnīties par veicināšanas balvu – Ventspils Digitālā centra izbraukuma tehnoloģiju darbnīcām 2000 EUR vērtībā.

Ventspils Digitālā centra tehnoloģiju darbnīcas iegūs skola, kuras skolēni konkursa neklātienes kārtā būs bijuši visaktīvākie – pieteikušās visvairāk komandas. 

Skolai, kura iegūs balvu, būs iespēja pēc saviem ieskatiem izvēlēties tehnoloģiju darbnīcas no plašā Ventspils Digitālā centra piedāvājuma klāsta, piemēram, reklāmdrukas darbnīcu. Tā ir viena no iecienītākajām darbnīcām, kurā skolēni izveido savu maketu, tad to paši uzdrukā uz t–krekla, krūzes, puzles, kanvas, magnēta vai cita dizaina priekšmeta. Tiek piedāvātas arī citas darbnīcas: robotikas, digitālā foto un video, datorgrafikas, digitālās mākslas, elektrisko ķēžu un programmēšanas, STEM, Minecraft, kā arī 3D pildspalvu darbnīcas.

Konkursa konkursā uzvarētājs tiks noskaidrots pēc 14. oktobra, kad noslēgsies ‘Ventspils IT izaicinājums” pirmā kārta. Skolai, kura uzvarēs, sava 2000 EUR vērtā balva būs jāizmanto 2020./2021. mācību gada ietvaros. Darbnīcu vērtībā ir iekļautas arī transporta izmaksas.

Konkursa partneri: Information Technology Foundation for Education (HITSA), Network of innovative informal education for youth (INPUT), izglītības organizācija MTÜ Nuti-Võlur, IT Izglītības fonds – Start(IT), Prezi, Infogram, Overly, Accenture Latvia, Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), organizācija “All Digital”, projekts “STEAMonEdu”, Latvijas informātikas olimpiāde, eTwinning, Zemgales Reģionālais Kompetenču attīstības centrs, Ventspils pilsētas dome, Ventspils Augstskola, Ventspils Digitālais centrs, Ventspils Tehnikums, Ventspils Jaunrades nams un Ventspils Izglītības pārvalde.