Minecraft sacensības Baltijā notiek jau trešo gadu un ir radījušas lielu skolēnu atsaucību un interesi. Šī gada konkursa tēma ir “Kad pagātne satiek nākotni”, tāpēc dalībnieki tiek aicināti palūkoties sev apkārt un atrast interesantu materiālās vai nemateriālās kultūras objektu, kuru tie spēj atveidot iecienītajā Minecraft vidē. Izstrādājot savas idejas, skolēniem ir iespēja plašāk iepazīties ar sava dzimtā novada vai pilsētas vēsturi, tautas tradīcijām un svētkiem.
Microsoft Latvia sadarbībā partneri izglītībā HelloIT Grupu, kā arī ar birojiem Lietuvā un Igaunijā jau trešo gadu pēc kārtas globālās iniciatīvas “Hour of Code” ietvaros plāno organizēt Minecraft sacensības, kuru dalībniekus Baltijas valstu simtgades ietvaros, aicinām virtuālajā vidē atveidot mūsu valstu kultūras mantojumu. Sacensību tēma ir „Kad pagātne satiek nākotni”, tajās var piedalīties bērni un jaunieši vecumā no 7 līdz 18 gadiem, un tās vienlaicīgi notiks visās trijās Baltijas valstīs. Vai zinājāt, ka, ceļot sniegavīru, mēs esam kultūras mantojuma nesējs? Vai zinājāt, ka, ejot pirtī, mēs turpinām mūsu kultūras mantojuma tradīciju? Kultūras mantojums sevī iekļauj ne tikai vecās klētis, muižu ēkas, piemiņas vietas, svētvietas, bet arī tautas tradīcijas un svētkus. Dziedāšana, dejošana, sniegavīra celšana, iešana pirtī vai rupjmaizes ēšana arī ir mūsu kultūras mantojuma sastāvdaļa.
Akcijas mērķis ir aicināt bērnus un jauniešus vecumā no 7-18 gadiem stiprināt piederības sajūtu savai valstij, izzināt vēsturi, atainot mūsu valstij nozīmīgus notikumus, izmantojot dažādus simbolus un ornamentus, celt ciemu, vecu tirdzniecības vietu, vai varbūt vikingu kuģi.
Konkursa norises laiks no š.g. 1.decembra līdz 8.decembrim.
Konkursa noteikumi:
- Ne vairāk kā trīs dalībnieki vienā komandā.
- Izmantojot iztēli, savas zināšanas, Minecraft vidē uzbūvē to, ko komanda uzskata par interesantu un iedvesmojošu Latvijas kultūras mantojuma daļu, vai tā būtu Rundāles vai Turaidas pils, vai iespējams Dziesmu un deju svētku noslēguma koncerts Mežaparkā.
- Celtniecības objektam jābūt komandas radītam: plaģiāts ir aizliegts!
Vērtēšanas kritēriji:
- Koncepcija — darbam ir skaidra iecere un tas demonstrē izpratni par Latvijas kultūras mantojumu.
- Kvalitāte un tehniskā sarežģītība — cik veiksmīgi izmantotas Minecraft iespējas.
- Oriģinalitāte — radošums un jaunas idejas.
Apbalvošana:
Balvas tiks piešķirtas trīs vecuma kategorijās (7-11 gadi, 12-14 gadi un 15-18 gadi), bet lielais uzvarētājs tiks izvēlēts starp visām Baltijas valstīm.
Gan Latvijas komandu uzvarētāji, gan Baltijas uzvarētājs tiks paziņots 14.decembrī.
Šis konkurss ir daļa no starptautiskās #Hour of Code akcijas, kas norisinās no 2018. gada 3. decembra līdz 9. decembrim, un tajā piedalās vairāk nekā 100 miljoni dalībnieku visā pasaulē.