komunikācijas analīzes rīks “ONReach”

Globālajā pakalpojumu uzņēmuma “Emergn” mašīnmācīšanās laboratorija prezentē prototipu cilvēkresursu vadības risinājumam “ONReach”, kas analizē komandas komunikāciju darbā. Jaunizstrādātais risinājums izmanto mākslīgo intelektu automātiskai uzņēmuma iekšējās komunikācijas analīzei, īpaši uzsverot darbinieku neformālās komunikācijas analīzi darba vidē.

Aldis Ērglis, “Emergn” mašīnmācīšanās laboratorijas vadītājs, prezentējot izstrādāto risinājumu “SmartHR” konferencē, izklāstīja savu redzējumu, kā datu apstrādē balstīti risinājumi var palīdzēt organizācijai kļūt efektīvākai savu darba resursu pārvaldībā un sniegt personāla vadībai ieskatu organizācijas iekšējā komunikācijas plūsmā. Konferences laikā “Emergn” mašīnmācīšanās laboratorijas risinājums “ONReach” tika demonstrēts, papildinot prezentāciju ar piemēriem, kā šādi iegūta informācija var palīdzēt uzņēmumiem.

 

Šodien uzņēmumu darbinieki savā starpā komunicē nesalīdzināmi vairāk, un arvien pieaugošā tendence attālinātām darba iespējām nozīmē to, ka komunikācija pārsvarā notiek digitālā vidē. Uzņēmumu rīcībā ir neskaitāmi rīki darba uzdevumu deleģēšanai, kopdarbam pie failiem un lēmumu pieņemšanai, kur komunikācija starp kolēģiem notiek elektroniski. Šīs sarunas tiešā veidā ietekmē uzņēmuma lēmumus, izaugsmi un attīstību, tomēr atskaitēs tiešā veidā nav iespējams izsekot lēmumus ietekmējošiem faktoriem. 

 

Ja jūsu organizācija mērķtiecīgi vēlas ieviest jaunus produktus, īstenot jaunu stratēģiju, veicināt pārmaiņas klientu apkalpošanā vai uzņēmuma iekšējā kultūrā, visticamāk organizācijai noderētu iespējas iesaistīties arī neformālā komunikācijā un kvalitatīvi skaidrot mērķus. Ja atceramies, ka viens no svarīgākajiem, populārā Dr. Jana Stringera darbinieku neapmierinātības pētījumā pieminētajiem iemesliem, ir komunikācijas trūkums uzņēmumā. Tajā skaitā gadījumos, kad uzņēmuma vadība nespēj kvalitatīvi un regulāri skaidrot savu pozīciju, informēt par uzņēmuma izaugsmi un mērķiem.

 

Uzņēmuma un personāla vadībai, kā arī iekšējās komunikācijas komandai šī ir reāla problēma, jo tā saņem atgriezenisko saiti tikai no tiem cilvēkiem, kuriem ir tiešā veidā ir skaidrots vai uzdots, tādējādi vadībai nav informācijas par tālākiem uzņēmumā notiekošiem procesiem un darbinieku iniciatīvu, vai arī tā to saņem veidā, kas tikai attāli ataino sākotnējās idejas. Loģisks risinājums būtu komunikācija ar lielāku cilvēku skaitu uzņēmumā, taču ir laika un resursu ierobežojumi, tādējādi šie cilvēki ir jāizvēlas rūpīgi.

 

Komunikāciju īstenojot digitālā veidā, uzņēmuma rīcībā ir pieejams liels apjoms ar sarunas aprakstošiem datiem, tematiku un atslēgas vārdiem, kas var būt noderīgi lēmumu pieņemšanā. “Emergn” ir izveidojis uzņēmuma iekšienē īstenojamu risinājumu, kas izmanto šādus datus, lai kartētu attiecības, kas pastāv uzņēmumā un izceltu iniciatīvas bagātus kolēģus. Uzņēmuma līderi var efektīvāk veidot komunikāciju ar šiem kolēģiem, lai veiksmīgāk skaidrotu un virzītu uzņēmuma mērķus un vēstījumus. Ņemot vērā, ka dati tiek uzkrāti komunikāciju netraucējošā veidā, šo datu analīze arī ilgtermiņā ir neuzkrītoša un var tikt papildināta vai uzlabota.

 

Ar “ONReach” risinājumu analizējot darbinieku diskutēto sarunu tematiku, uzņēmuma vadībai pieejama organizācijas iekšējā komunikācijas tīkla vizualizācija, kas izgaismo neformālus sarunu līderus. Ņemot vērā šādu neformālu līderu lomu informācijas un viedokļu izplatībā, šāda informācija ir vērtējama kā vitāla jebkuras organizācijas centienos īstenot savu stratēģiju un mērķus.

EMERGN” ir starptautiski atpazīstama digitālās transformācijas risinājumu kompānija, kuras uzkrātā pieredze ļauj apkalpot pasaules mēroga uzņēmumus ar mūsdienīgu pakalpojumu kompleksu. “EMERGN” portfelī ir vairāk nekā 150 klientu 15 tautsaimniecības jomās, ietverot tādus pasaulē zināmus zīmolus kā “Walmart”, “GlaxoSmithKline”, “SAP”, “Marsh & McClennan”, “British Petroleum” un daudzus citus.

Papildu informācija:

Viesturs Deksnis,

AS “EMERGN” pārstāvis, 29404286;

E-pasts: viesturs.deksnis@strategies.lv