60% vadītāju atzīst: darbinieku pieredze ietekmē uzņēmuma konkurētspēju

Pāreja uz hibrīddarbu maina personāla vadītāju lomu uzņēmumos: pat 95% personāla vadītāju šobrīd uzskata, ka viņu loma uzņēmumā no cilvēku vadības ir izvērsusies darbinieku “pieredzes vadībā”. Šis samērā jaunais jēdziens atspoguļo to, ko darba ņēmējs piedzīvo, jūt un novēro, strādājot konkrētā uzņēmumā, un tas cieši saistīts ar viņu sniegumu. Microsoft īstenotā personāla vadības aptauja lielajos uzņēmumos atklāj: 60% vadītāju konstatējuši, ka darbinieku pieredzes uzlabošanas instrumentu izmantošana būtiski kāpina darbinieku produktivitāti un apmierinātību ar darbu uzņēmumā kopumā. 

Darbinieka pieredzes uzlabošanai ir  pieejami daudzi tehnoloģiju rīki, taču personāla vadītājiem jāiemācās tos izmantot. Lai palīdzētu uzņēmumiem izprast darbinieku pieredzes tehnoloģijas un to ieviešanu, Microsoft veica aptauju, kurā piedalījās 250 personāla vadītāji lielajos ASV uzņēmumos. Šie dati biznesa procesu uzlabošanai var noderēt personāla un uzņēmumu vadītājiem arī Latvijā.

95% aptaujāto personāla vadītāju atklāja, ka viņu pienākumi cilvēku vadībā pārauguši jaunā līmenī – darbinieku pieredzes vadībā. Vēl lielāka daļa aptaujāto piekrīt, ka personāla vadītāju pieejai jābūt holistiskai – gan izprotot savus darbiniekus, gan spējot reaģēt uz viņu vajadzībām.

Lai sasniegtu šos mērķus, arvien vairāk uzņēmumu ievieš tā dēvētās integrētas darbinieku pieredzes platformas (EXP). EXP ir digitāla platforma, kuras fokuss ir darbinieks, vienkopus apvienojot darba un atbalsta sistēmas dažādās darba vietās, palīdzot viņa gūt panākumus un pilnveidoties, nevis koncentrējoties tikai uz viņa produktivitāti.

Saskaņā ar aptaujas datiem:

  • gandrīz trīs ceturtdaļas personāla vadītāju apgalvo, ka dod priekšroku integrētai platformai, taču mazāk nekā puse jau ir sākuši to ieviešanu;
  • 35% plāno izstrādāt integrētu darbinieku pieredzes platformu, bet vēl nav sākuši to darīt;
  • 26% ir sākuši darbinieku pieredzes platformas ieviešanu, taču prasīs vēl gana daudz laika;
  • 21% rīcībā jau ir pilnībā integrēta darbinieku pieredzes platforma.

Izmērāmi rezultāti, skaidrība, darbinieku saziņa un mācīšanās kultūra

Daudzās nozarēs hibrīddarbs ir iesakņojies uz palikšanu. Uzņēmumiem, kas izmanto darbinieku pieredzes platformas, ir iespēja padarīt šo pieredzi ne tikai produktīvu, bet arī darbiniekam saistošu. 60% aptaujāto darbinieku pieredzes vadītāju pilnībā piekrīt, ka integrēta platforma rada izmērāmus rezultātus, samazinot izmaksas un uzlabojot uzņēmējdarbību vairākās kategorijās, tostarp datu precizitāti, darbinieku noturēšanu uzņēmumā, pašsajūtu un vispārējo produktivitāti.

Microsoft ir izstrādājis pirmo darbinieku pieredzes platformu, kas radīta digitālajam laikmetam, – Microsoft Viva, kas ikdienas darba plūsmā apvieno komunikācijas, zināšanas, mācīšanos un resursus. Ar Microsoft 365 un Microsoft Teams palīdzību Viva veicina darba kultūru, kas dod iespēju darbiniekiem un komandām uzlabot sniegumu, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas.

Platformas iespējas darbinieku piesaistīšanā, noturēšanā un iesaistīšanā

  • Viva Topics izmanto mākslīgo intelektu (MI), lai automātiski organizētu dažādu saturu un digitāli uzkrāto pieredzi atbilstošās kategorijās visa uzņēmuma mērogā. Project Cortex radītie Topics uzlabo Microsoft meklēšanas funkciju un automātiski izvieto tematiskās kartes, cilvēkiem strādājot tādās lietotnēs kā Office, SharePoint un Teams.
  • Viva Insights sniedz katram darbiniekam individuāli noderīgus ieteikumus, kā sabalansēt produktivitāti un pašsajūtu. Vadītājiem, nodrošinot nepieciešamo konfidencialitātes aizsardzību, pieejami viņiem piemēroti VIVA Insights, kas sniedz vajadzīgo informāciju par to, kā komandai sokas, kā arī ieteikumus, kā uzlabot komandas labsajūtu.
  • Viva Learning: centrālais mācību centrs Teams, kurā MI iesaka pareizo saturu īstajā laikā, padarot mācīšanos par dabisku ikdienas sastāvdaļu. Tajā vienkopus apkopotos saturs no LinkedIn Learning, Microsoft Learn un klienta paša individuāli izstrādātu saturu ar vienkāršām kopīgošanas, nozīmēšanas un izsekošanas iespējām.
  • Viva Goals, mērķu, uzdevumu un galveno rezultātu (OKR) pārvaldības risinājums, kas palīdz uzņēmumiem saskaņot ikdienas darbu ar uzņēmējdarbības rezultātiem.
  • Viva Pulse ir jauna lietotne, kas ļaus vadītājiem un komandu vadītājiem iegūt regulāras un konfidenciālas atsauksmes par savas komandas darba pieredzi.
  • Viva Amplify ir vēl viena jauna lietotne, kas vadītājiem un saziņas speciālistiem sniegs iespēju uzlabot savu vēstījumu, lai konsekventi un iedarbīgi sasniegt darbiniekus tur, kur viņi atrodas.
  • Answers in Viva ir jauna iespēja, kas izmantos mākslīgā intelekta palīdzību, lai saskaņotu darbinieku jautājumus ar atbildēm un ekspertiem visā organizācijā, tādējādi palīdzot izmantot kolektīvās zināšanas visu darbinieku labā.
  • People in Viva – jauna funkcija, kas izmantos MI, lai izveidotu profila kartes ar detalizētu informāciju par darbinieka interesēm, zināšanām un komandas mērķiem, lai palīdzētu ērti dibināt kontaktus un atrast jomas ekspertus visā organizācijā.
  • Viva Sales, pirmā uz lomām balstītā pieredzes lietotne platformā, kas apvieno pārdevēja CRM ar Microsoft 365 un Teams, lai nodrošinātu pārdomātu un ar MI bagātinātu pārdošanas pieredzi rīkos, ko viņi ikdienā izmanto, lai sazinātos ar klientiem un slēgtu darījumus.
  • Lai piekļuvi Viva padarītu ērtu un palīdzētu darbiniekiem sākt dienu pareizā gultnē, jaunā funkcionalitāte Viva Connections apvieno visas Viva lietotnes vienuviet. Savukārt Viva informatīvā e-pasta atjauninājumi nodrošinās personalizētākus produktivitātes ieteikumus, lai palīdzētu darbiniekiem iespēt gan darbu, gan sanāksmes, gan mācības.

Tikai gadu pēc izlaišanas Viva ir vairāk nekā 10 miljoni aktīvu lietotāju, kas apliecina šāda veida rīka nepieciešamību. To izmanto vairāk nekā 1000 maksas klientu, palīdzot risināt izaicinājumus, kas saitīti mācīšanos un zināšanu apmaiņu, darbinieku izdegšanu un noturēšanu. Tas sniedz būtisku priekšstatu par to, kas darbojas, kas nedarbojas un kā vadītāji un komandas var rīkoties, lai uzlabotu uzņēmējdarbības rezultātus, izmantojot reāllaika aktuālo informāciju.

Ekonomiskās nenoteiktības apstākļos šobrīd vairāk nekā jebkad agrāk pozitīvi uzņēmējdarbības rezultāti ir atkarīgi no pozitīviem cilvēku darbības rezultātiem. Ja darbinieki pilnveidojas, uzņēmums uzplaukst. Pieaugot klientu vajadzībām, Microsoft turpina attīstīt un paplašināt Viva, lai palīdzētu uzņēmumiem visā pasaulē savus darbiniekus iesaistīt.

Lai uzzinātu vairāk, apmeklējiet oficiālo Microsoft blogu un Microsoft 365 blogu.